Edzések

CrossTraining

A CrossTraining edzésrendszer csak összetett, funkcionális mozgásokra épít, felkészítve a sport űzőit az élet szinte minden kihívására.

 

Ezek a funkcionális mozgások pedig igen változatos összeállításokban vannak tálalva a napi feladatsorban. Az egész dolog sava-borsát pedig az adja, hogy ezeket a mozgásokat nagy teljesítmény-leadás mellett illik prezentálni. Ezt biztosítandó a feladatsorokat vagy időre kell elvégezni („for time” típusú wod-ok), vagy adott időintervallum alatt minél több ismétlés/kört kell elvégezni belőlük.

Több sportágból tevődik össze

Ezek az atlétika, gimnasztika, erőemelés és az olimpiai súlyemelés. Így igen sokrétű fejlesztő hatás a jellemző, és rengeteg gyakorlat áll rendelkezésre ennek megvalósításához. A lényeg az, hogy a korábbi edzésprogramozással ellenben a crosstraining-et űzők párhuzamosan fejlesztenek olyan fittségi összetevőket, mint az állóképesség, robbanékonyság, vagy a maximális erő, így a fittség olyan szintjét érve el szinte minden területen, ami korábban csak az adott területen versenyző atléták kiváltsága volt.

Gregg Glassman egyik nagyon ütős mondása szerint: mindegy mit sportolsz, mi majdnem olyan jók vagyunk benne, mint Te, minden másban pedig sokkal jobbak! Ez a kijelentése sok port kavart, de lényegében igaza volt: aki haladó szinten űzi a crosstraining-et, bátran odaállhat más sportok űzői elé, és nem vall szégyent!

Mi vár Rád első alkalommal egy crosstraining edzésen?

Szóval tételezzük fel, hogy érdekel a crosstraining, és az ünnepek után lemész egy terembe kipróbálni. Mire számíthatsz alapesetben? Jó eséllyel részt kell venned valamilyen mozgásminőséget illető felmérésen, de egy komolyabb edző ránézésre, a bemelegítés alatt levágja, ha vannak problémák a mozgásoddal, mobilitásoddal. Ezek kiküszöbölésére kapsz is segítséget a bemelegítésbe és levezetésbe beépíthető korrekciós gyakorlatok formájában. Szintén esélyes, hogy lesz erőfejlesztés, melyet a fentiek tükrében egyszerűen Rád szabnak, azt is figyelembe véve, hogy milyen jártassággal rendelkezel az adott területen. Aztán wod-oztok. Ha kell, az edző leskálázza Neked a gyakorlatsort, de attól még kemény és izzasztó lesz. Aztán levezetés, nyújtás, ahogy kell. Ez volt egy edzés. Aztán mondjuk, hogy lejársz egy darabig, és azt veszed észre, hogy egyre jobb a mozgásminőséged, egyre erősebb vagy. Izmosodtál is, és pusztul a testedről a zsír! Már nem Te vagy a leggyengébb a csoportban, az állóképességed pedig jobb, mint valaha. Elkezded élvezni, aztán már nem érted, miért vacakoltál mással korábban.

 

Az órák időpontjait IDE kattintva tekintheted meg!